Starte med golf

Golf var lenge en sport for eliten her i verden. Heldigvis er det ikke slik nå lenger, og hvem som helst kan begynne å spille om de ønsker. Det er dog en del regler som må følges, og man kan ikke bare kjøpe utstyr for å så gå rett ut på banen og slå baller vilt rundt seg.For å spille på de fleste golfbaner her til lands er det normalt at man må være medlem. Dette innebærer at man kjøper en «golfaksje» på den banen man ønsker å spille på. Dette gir deg tilgang til alle fasiliteter på denne golfbanen. Det varierer fra bane til bane hva dette innebærer, men vanligvis er det i minstefall et klubbhus, toaletter, en øvebane for å slå ballen. Utover dette kan det være alt fra å låne golfbiler til flotte restauranter.Når man har bestemt seg for at man ønsker å spille golf, må man også ha noe som heter et greencard. Dette er et bevis på at man har gått gjennom grunnlegende kurs for golf. Dette må man ha for at man skal vite hvordan man beveger seg på banen, i tillegg til at man har slått noen slag før man risikerer andre spillere som spiller samtidig som seg selv.